Українська мова. Модельні програми 5–6 класів НУШ
Пропонуємо вашій увазі чинні модельні навчальні програми НУШ з української мови для класів з навчанням українською мовою.
У модельних навчальних програмах, затверджених наказом МОН №795, визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.
Спираючись на модельні навчальні програми, заклади освіти можуть розробляти власні навчальні програми.
Українська література. Модельні програми 5–6 класів НУШ
Пропонуємо вашій увазі чинні модельні навчальні програми НУШ з української літератури для закладів загальної середньої освіти.
У модельних навчальних програмах, затверджених наказом МОН №795, визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.
Спираючись на модельні навчальні програми, заклади освіти можуть розробляти власні навчальні програми
Українська література. 5–6 класи. (Яценко Т. О., Качак Т. Б. та ін.)
Українська література. 5–6 класи. (Чумарна М. І., Пастушенко Н. М.)
Українська література. 5–6 класи. (Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.)
Концепція профільного навчанння в старшій школі
Критерії оцінювання
з української мови та мов національних меншин
Обсяг
тексту
|
||
Клас
|
художнього стилю
|
інших стилів
|
5
|
400-500 слів
|
300-400 слів
|
6
|
500-600
|
400-500
|
7
|
600-700
|
500-600
|
8
|
700-800
|
600-700
|
9
|
800-900
|
700-800
|
10
|
900-1000
|
800-900
|
11
|
1000-1100
|
900-1000
|
Рівень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) підтримує діалог на
елементарному рівні. Здебільшого він (вона) відповідає на запитання лише
однозначними реченнями (“так” чи “ні”) або уривчастими реченнями ствердного
чи заперечного характеру
|
2
|
Учень
(учениця) відповідає на елементарні запитання короткими репліками, які лише
частково реалізують комунікативну мету.
|
|
3
|
Учень (учениця) бере участь у діалозі за
найпростішою за змістом мовленнєвою ситуацією, може не лише відповідати на
запитання співрозмовника, а й формулювати деякі запитання; комунікативна мета
досягається ним (нею) лише частково
|
|
II.
Середній
|
4
|
Учень (учениця) бере участь у діалозі з
нескладної за змістом теми, певною мірою досягає мети спілкування, його (її)
репліки лише частково враховують ситуацію спілкування
|
5
|
Учень (учениця) бере участь у діалозі за
нескладною за змістом мовленнєвою ситуацією, дотримується елементарних правил
поведінки в розмові, загалом досягає комунікативної мети, проте може
відхилятися від теми, його (її) мовлення характеризується стереотипністю
|
|
6
|
Учень
(учениця) загалом досягає комунікативної мети в діалозі з нескладної теми,
його (її) репліки в основному змістовні, відповідають основним правилам
поведінки в розмові, нормам етикету, участь у діалозі здійснюється переважно
за допомогою вчителя або співрозмовника, спирається на запропонований зразок
|
|
III. Достатній
|
7
|
Діалогічне
мовлення учня (учениці) за своїм змістом спрямовується на розв’язання певної
проблеми, загалом є змістовним, невимушеним; відстежуються елементи
особистісної позиції щодо предмета обговорення, правила спілкування в цілому дотримуються,
судження загалом самостійні й аргументовані, відхилення від теми, помилки в
мовному оформленні реплік майже не трапляються
|
8
|
Учень (учениця) загалом вправно бере участь
у діалозі за ситуацією, що містить певну проблему, досягаючи комунікативної
мети, висловлює судження й аргументує їх з допомогою загальновідомих фактів,
у діалозі з’являються елементи оцінних характеристик та узагальнень
|
|
9
|
Учень (учениця) самостійно складає діалог з
проблемної теми, демонструючи загалом достатній рівень вправності й культури
мовлення (чітко висловлює думки, уміє сформулювати цікаве запитання, дати
влучну, змістовну відповідь, виявляє толерантність, стриманість, коректність
у разі незгоди з думкою співрозмовника), особиста позиція виражається
порівняно нечітко, аргументація відзначається оригінальністю, самостійністю
|
|
IV.
Високий
|
10
|
Учень (учениця) складає діалог за проблемною
ситуацією, демонструючи належний рівень мовленнєвої культури, вміння чітко
формулювати думки, обґрунтовуючи власну позицію, виявляє готовність уважно й
доброзичливо вислухати співрозмовника, даючи йому можливість висловитися;
дотримується правил мовленнєвого етикету; структура діалогу, мовне оформлення
його реплік у цілому відповідають нормам
|
11
|
Учень (учениця) складає діалог, самостійно
обравши аспект запропонованої теми та визначивши проблему для обговорення,
переконливо й оригінально аргументує свою позицію, зіставляє різні погляди на
той самий предмет, розуміючи при цьому можливість інших підходів до
обговорюваної проблеми, виявляє повагу до думки іншого; структура діалогу,
мовне оформлення його реплік відповідають нормам
|
|
12
|
Учень (учениця) складає глибокий за змістом
і досконалий за формою діалог, самостійно обравши аспект запропонованої теми
та визначивши проблему для обговорення, демонструючи вміння уважно й
доброзичливо вислухати співрозмовника, коротко, виразно, оригінально
сформулювати свою думку, дібрати цікаві, влучні, переконливі аргументи на
захист своєї позиції, у тому числі й із власного життєвого досвіду, зіставити
різні погляди на той самий предмет, змінити свою думку в разі незаперечних
аргументів іншого; дотримується правил поведінки й мовленнєвого етикету в
розмові
|
Матеріал для завдань добирається з урахуванням тематики соціокультурної змістової лінії чинної програми, рівня підготовки, вікових особливостей і пізнавальних інтересів учнів.
Монологічне мовлення
Говоріння (усні переказ і твір); письмо (письмові переказ і твір)
Оцінюється здатність учня:
Клас
|
Кількість слів
|
5
|
100-150
|
6
|
150-200
|
7
|
200-250
|
8
|
250-300
|
9
|
300-350
|
10
|
350-400
|
11
|
400-450
|
Клас
|
Кількість
сторінок
|
5
|
0,3-0,5
|
6
|
|
7
|
0,5-0,75
|
8
|
|
9
|
0,75-1,0
|
10
|
|
11
|
1,0-1,5
|
Клас
|
Кількість
сторінок
|
5
|
0,5-1,0
|
6
|
1,0-1,5
|
7
|
1,5-2,0
|
8
|
2,0-2,5
|
9
|
2,5-3,0
|
10
|
3,0-3,5
|
11
|
3,5-4,0
|
- Орфографічних і пунктуаційних помилок, підрахованих сумарно, без диференціації
- Лексичних, граматичних,стилістичних.
Рівень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Грамотність
|
||
Припустима кількість орфографічних і пунктуаційних
помилок
|
Припустима
кількість лексичних, граматичних і стилістичних
помилок
|
||||
I. Початковий
|
1
|
Побудованому учнем (ученицею) тексту бракує зв’язності
й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення
роботи
|
15-16
і більше
|
9-10
|
|
2
|
Побудоване учнем (ученицею) висловлювання характеризується
фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; потребує
збагачення й урізноманітнення лексика і граматична будова мовлення
|
13-14
|
|||
3
|
Учневі (учениці) слід працювати над виробленням умінь
послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та
стилістичної єдності висловлювання, потребує збагачення та урізноманітнення
лексика й граматична будова висловлювання
|
11-12
|
|||
II.
Середній
|
4
|
Висловлювання учня (учениці) за обсягом складає дещо
більше половини від норми і характеризується певною завершеністю, зв’язністю;
розкриття теми має бути повнішим, грунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають
розрізнюватися основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення
добір слів, більше має використовуватися авторська лексика
|
9-10
|
7-8
|
|
5
|
За обсягом робота учня (учениці) наближається до норми,
у цілому є завершеною, тему значною мірою розкрито, проте вона потребує
глибшого висвітлення, має бути увиразнена основна думка, посилена єдність
стилю, мовне оформлення різноманітнішим
|
7-8
|
|||
6
|
За обсягом висловлювання учня (учениці) сягає норми,
його тема розкривається, виклад загалом зв’язний, але учневі ще слід
працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх
аргументувати, точніше добирати слова й синтаксичні конструкції
|
5-6
|
|||
III.
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно створює достатньо
повний, зв’язний, з елементами самостійних суджень текст (у переказі – з
урахуванням його виду), вдало добирає лексичні засоби (у переказі
використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), але ще має
вдосконалювати вміння чітко висвітлювати тему, послідовно її викладати,
належно аргументувати основну думку
|
4
|
5-6
|
|
8
|
Учень самостійно будує достатньо повне (у переказі – з урахуванням його
виду), осмислене висловлювання, у цілому грунтовно висвітлює тему, добирає
переконливі аргументи на їх користь, проте ще має працювати над
урізноманітненням словника, граматичного та стилістичного оформлення роботи
|
3
|
|||
9
|
Учень самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст (у переказі
– з урахуванням його виду); у цілому розкриває тему, висловлює основну думку
(у переказі – авторську позицію); вдало добирає лексичні засоби (у переказі
використовує авторські засоби виразності, образності мовлення), проте ще має
працювати над умінням виразно висловлювати особистісну позицію і належно її
аргументувати
|
1+1
(негруба)
|
|||
IV.Високий |
10
|
Учень самостійно будує послідовний, повний
(у переказі – з урахуванням його виду) текст, ураховує комунікативне
завдання, висловлює власну думку, певним чином аргументує різні погляди на
проблему (у переказі зіставляє свою позицію з авторською), робота
відзначається багатством словника, граматичною правильністю, дотриманням
стильової єдності й виразності тексту.
|
1
|
3
|
|
11
|
Учень самостійно будує послідовний, повний текст (у
переказі – з урахуванням його виду), ураховує комунікативне завдання;
аргументовано, чітко висловлює власну думку, зіставляє її з думками інших (у
переказі враховує авторську позицію), уміє пов’язати обговорюваний предмет із
власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї
чи іншої позиції з огляду на необхідність розв’язувати певні життєві
проблеми; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання,
стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю
|
1 (негруба)
|
2
|
||
12
|
Учень самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою
та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації; повно,
вичерпно висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет, добирає
переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує набуту з
різних джерел інформацію для розв’язання певних життєвих проблем; робота
відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та
різноманітністю, стилістичною довершеністю
|
–
|
1
|
III. Читання
Читання вголос
Рівень
|
Бали
|
Характеристика читання
|
I. Початковий
|
1-3
|
Учень читає ще дуже повільно,
структурує текст і речення, читає і вимовляє слова, інтонує речення із
значною кількістю помилок
|
II.
Середній
|
4-6
|
Учень читає зі швидкістю, що
наближається до норми, поділяючи тест на речення, пов’язуючи слова в реченні
між собою, але читає не досить плавно і виразно, припускаючись помилок в
інтонуванні, вимові
|
III. Достатній
|
7-9
|
Учень читає плавно, з належною
швидкістю, правильно інтонує речення й поділяє на смислові відрізки, але
припускається певних недоліків за деякими критеріями
|
IV. Високий |
10-12
|
Учень читає плавно, швидко,
правильно інтонує речення й поділяє їх на смислові відрізки; добре відтворює
авторський задум, стильові особливості тексту, розв’язує комунікативне
завдання, читає орфоепічно правильно
|
Клас
|
Обсяг тексту для читання
мовчки
Худ.
стилю інших
стилів
|
|
5
|
360-450 слів
|
300-360
|
6
|
450-540
|
360-420
|
7
|
540-630
|
420-480
|
8
|
630-720
|
480-540
|
9
|
720-810
|
540-600
|
10
|
810-900
|
600-660
|
11
|
900-990
|
660-720
|
ІV. Оцінювання правописних (орфографічних і пунктуаційних) умінь учнів.
Клас
|
Кількість
слів
|
5
|
90-100
|
6
|
100-110
|
7
|
110-120
|
8
|
120-140
|
9
|
140-160
|
10
|
170-180
|
11
|
180-190
|
- Орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково ( виправляються, але не враховуються помилки : 1) на правила, які не включені до шкільної програми; 2) на ще не вивчені правила; 3) у словах з написаннями, що не перевіряються, над якими не проводилася спеціальна робота; 4) у передачі так званої авторської пунктуації);
- Повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються 1 помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками
- Розрізняють грубі і не грубі помилки (до не грубих відносять: 1) у винятках з усіх правил; 2)у написанні великої букви в складних власних назвах; 3)у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками; 4) у випадках, коли замість одного знака поставлений інший; 5) у випадках, що вимагають розрізнення не і ні – у сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший не…, ніщо інше не …; 6) у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності; у заміні українських букв російськими)
- П’ять виправлень прирівнюється до 1 помилки
Бали
|
Кількість
слів
|
1
|
15 і більше
|
2
|
13-14
|
3
|
11-12
|
4
|
9-10
|
5
|
7-8
|
6
|
5-6
|
7
|
4
|
8
|
3
|
9
|
1 + 1(негруба)
|
10
|
1
|
11
|
1 (1 негруба)
|
12
|
-
|
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Орієнтовні вимоги
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий
літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних
персонажів тощо)
|
2
|
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент з нього
окремим реченням (називає окремі факти з життя і творчості письменника,
головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору,
упізнає, з якого твору взято уривок тощо)
|
|
3
|
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у
формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на
репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або
визначенням)
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень
(учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину
та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному
рівні відтворює фактичний матеріал
|
5
|
Учень
(учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті
приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне
судження і доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим
узагальненням, дає визначення літературних термінів
|
|
6
|
Учень
(учениця) знає зміст твору, може переказати значну його частину, з допомогою
вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси
характеру літературних героїв, встановлює окремі причиново-наслідкові звязки,
дає визначення літературних термінів з прикладами
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за
поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту
|
8
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені
помилки, добирає
докази на підтвердження висловленої думки, застосовує відомі факти,
поняття для виконання стандартних навчальних завдань
|
|
9
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу лiтературного
твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне
застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи
на підтвердження власних міркувань
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками
комплексного аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі здібності,
самостійно оцінює літературні явища, працює з різними джерелами інформації,
систематизує, узагальнює та творчо використовує дібраний матеріал
|
11
|
Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом,
вміннями й навичками комплексного аналізу художнього твору, використовує
засвоєні факти для виконання нестандартних завдань, самостійно формулює
проблему й вирішує шляхи її розвязання, висловлює власні думки, самостійно
оцінює явища літератури й культури, виявляючи власну позицію щодо них
|
|
12
|
Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками
текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності
та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до
перенесення набутих знань та вмінь на нестандартні ситуації, має схильність
до літературної творчості
|
Критерії оцінювання читання віршів напам’ять
1 бал – Учень монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.
2 бали – Учень невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого
3 бали – Учень читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною
ІІ. Середній рівень:
4 бали – При читанні напам’ять твору учень допускає значну кількість помилок
5 балів – Учень читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями,
6 балів – Учень читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та
7 балів – При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але
8 балів – Вивчений напам’ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
9 балів – Учень виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.
10 балів – Учень виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам’ять.
11 балів – Вивчений напам’ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння
12 балів – Читання напам’ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму,
Методичні рекомендації про викладання української мови у 2021/2022 навчальному році
У 2021/2022 навчальному році вивчення української мови здійснюватиметься за такими програмами:
- у 5 – 9 класах за навчальною програмою зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;
- у 10 ‒ 11 класах – за навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), затвердженими наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Навчальні програми розміщені на офіційному сайті МОН за посиланням.
Звертаємо увагу, що в мовленнєвій лінії навчальної програми для 10 – 11 класів подано перелік рекомендованих видів роботи, які дають змогу учням реалізувати здобуті знання на практиці. Ці види роботи забезпечують повноцінний мовленнєвий розвиток старшокласників, адже комплексно охоплюють формування всіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння і письма). Системний підхід до розвитку мовлення учнів не передбачає виділення окремих годин на традиційні для 5 – 9 класів аудіювання, читання мовчки та вголос, перекази, твори тощо, оскільки ці види роботи передбачено на кожному уроці. Учитель може на власний розсуд змінювати запропоновані теми й види роботи, але водночас прагнути протягом року рівною мірою приділяти увагу розвиткові всіх видів мовленнєвої діяльності.
Сучасні соціокультурні умови, інтеграція української освіти в європейський контекст зумовлює введення до навчальних програм такого виду письмових робіт, як есе, спрямованого на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення в них інтересу до навчання предмета, розвиток особистості, критичного мислення, лінгвокреативності.
Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
Види есе: вільне і формальне
Вільне | Формальне |
Ознаки: | Ознаки: |
Невеликий обсяг (7 – 10 речень)
Довільна форма і стиль викладу зі збереженням структурованості тексту (вступ, основна частина, висновок) Наявність позиції автора |
Обсяг 120 – 200 слів
Логічна організація структури: наявність відповідних компонентів (теза, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновок) Виклад грунтовний Наявність позиції автора |
Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних його етапах: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо.
Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45 хв.
Види формального есе:
інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);
критичне;
есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз).
Розподіл годин між розділами
Зазначений у навчальних програмах розподіл годин між розділами є орієнтовним. У разі потреби вчитель має право самостійно змінювати кількість годин у межах розділу та послідовність вивчення розділів.
Кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови
Звертаємо увагу на кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови в закладах загальної середньої освіти з українською мовою навчання.
Фронтально оцінюють диктант, письмовий переказ і письмовий твір (навчальні чи контрольні види робіт), мовні знання й уміння, запис яких здійснюють на сторінці класного журналу «Зміст уроку».
Індивідуально оцінюють говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку, а визначають окрему колонку без дати на сторінці класного журналу «Облік навчальних досягнень».
У І семестрі проводять оцінювання двох видів мовленнєвої діяльності (усний переказ, діалог). У ІІ семестрі – оцінювання таких видів мовленнєвої діяльності, як усний твір і читання вголос, що здійснюється в 5 – 9 класах.
Результати оцінювання говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос протягом семестру виставляють у колонку без дати й ураховують у семестрову оцінку.
Повторне оцінювання із зазначених видів мовленнєвої діяльності не проводять.
Перевірка мовних знань і вмінь здійснюється за допомогою завдань, визначених учителем (тести, диктант тощо) залежно від змісту матеріалу, що вивчається.
Тематичні і семестрові оцінки
Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольних робіт.
Семестрову оцінку виставляють на основі тематичного оцінювання та результатів оцінювання певного виду діяльності: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) або читання вголос.
Якщо дитина хворіла частину семестру, пропустила, наприклад, одну тематичну, не має оцінки за певний вид мовленнєвої діяльності, то оцінка за семестр виводиться на розсуд учителя залежно від динаміки особистих навчальних досягнень учня (учениці), важливості пропущеної теми чи теми, за яку учня (ученицю) атестовано, (тривалість вивчення, складність змісту, ступінь узагальнення матеріалу). За таких умов оцінка за семестр може бути такою, як тематична (якщо вона одна), або знижена на кілька балів (на розсуд учителя).
Оцінка за контрольний твір з української мови та переказ є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір», «Переказ» не роблять).
Акцентуємо увагу, що в разі відсутності учня на одному зі спарених уроків під час написання контрольного твору, переказу рекомендуємо давати йому індивідуальне завдання, визначене вчителем. Зазначене завдання виконується учнем під час уроку.
Кількість робочих зошитів з української мови за класами:
- 5 – 9 класи – по два зошити;
- 10 – 11 класи – по одному зошиту.
Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту.
Ведення зошитів оцінюють від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру, що вважається поточною оцінкою, яку зараховують до найближчої тематичної. Під час перевірки зошитів ураховують наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати «н/о» (немає оцінки).
В умовах нового формату освітньої діяльності в Україні – дистанційної форми навчання в період карантинних заходів у режимі онлайн і офлайн учителям рекомендуємо використовувати сучасні електронні ресурси: ZOOM, Viber, Skype, безкоштовні платформи Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams, записи уроків у межах проєкту «Всеукраїнська школа онлайн» тощо.
Фронтальні та індивідуальні види контролю в умовах карантину проводяться з урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти, учителя-філолога. Педагог на свій розсуд може визначати вид та зміст завдань. Необхідні рішення щодо організації освітнього процесу, зокрема з української мови, можуть прийматися рішенням методичних об’єднань учителів-філологів.
Завдання оцінюються відповідно до орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ МОН від 21.08.2013 № 1222), що чинні для 5 – 11 класів.
3 червня 2019 почав діяти новий Український правопис 2019 року. Від цього моменту рекомендовано застосовувати норми і правила нової редакції правопису в усіх сферах суспільного життя.
Методичні рекомендації щодо вивчення української мови та літератури у 2016 - 2017 навчальному році
Презентація досвіду роботи
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ у 2017-2018 навчальному році
Немає коментарів:
Дописати коментар