Підготовка до ЗНО

 

 

5 січня починається реєстрація на пробне ЗНО

5 січня розпочинається реєстрація на пробне ЗНО, яка відбуватиметься на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти та триватиме до 22 січня.
Пробне тестування відбувається з метою ознайомлення учнів з процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання, структурою та змістом тестового зошита.
Також учасники пробного ЗНО зможуть отримати результат тестування, психологічно налаштуватись на проходження тестування та навчитись ефективно розподіляти час, зосереджуючись на виконанні завдань.



"Слово о полку Ігоревім" 
1185р. автор невідомий
Григорій Сковорода "De libertate"


Т.Г.Шевченко "Катерина"


  Леся Українка драма - феєрія "Лісова пісня"

 Богдан Хмельницький


"Слово про похід Ігорів". Плач Ярославни

"Повість минулих літ"
Засновники Києва 
Кий,Щек, Хорив та Либідь

Образ Прометея
"Кавказ" Т.Г.Шевченко

"Contra spem spero!"

"Я на гору круту крем’яную
Буду камінь важкий підіймать
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать."


"Енеїда"
Іван Котляревський

Іван Котляревський
"Наталка Полтавка"



Підготовка до ЗНО з української літератури
Справжні прізвища письменників
Псевдонім
Справжнє прізвище
1
Григорій Квітка-Основ’яненко
Квітка
2
Іван Нечуй-Левицький
Левицький
3
Панас Мирний
Рудченко
4
Іван Білик
Рудченко
5
Іван Карпенко-Карий
Тобілевич
6
Леся Українка
Лариса Косач-Квітка
7
Олександр Олесь
Кандиба (батько)
8
Олег Ольжич
Кандиба (син)
9
Микола Хвильовий
Фітільов
10
Остап Вишня
Губенко
11
Іван Багряний
Лозов’ягін


Загальновідома характеристика письменників
Характеристика
Письменник
1
«Батько» української прози
Григорій Квітка-Основ’яненко
2
Дочка Прометея
Леся Українка
3
Сонцепоклонник
Михайло Коцюбинський
4
Основоположник укр.літератури
Тарас Шевченко
5
Великий Кобзар
Тарас Шевченко
6
Зачинатель укр. літератури
Іван Котляревський
7
«Король українського тиражу»
Остап Вишня
8
Український Одіссей
Євген Маланюк
9
Каменяр
Іван Франко
10
Всеобіймаюче око України
Іван Нечуй-Левицький
11
Гірська орлиця
Ольга Кобилянська
12
Дівчина з легенди
Маруся Чурай
13
Сонячний поет
Іван Драч
14
Імператор залізних строф
Євген Маланюк
15
Витязь молодої укр. поезії
Василь Симоненко
16
Інтелектуальний прозаїк
Валер’ян Підмогильний


Присвяти, епіграфи, підзаголовки творів
Присвяти, епіграфи, підзаголовки
Твори
1
В. Жуковському
«Катерина»
2
Якову де Бальмену
«Кавказ»
3
Моїм союзникам посвящаю
«Мені однаково»
4
Василю Григоровичу
«Гайдамаки»
5
«Коли хто каже «Я люблю Бога», а ненавидить брата свого, той не правдомовець»
« І мертвим, і живим, і ненародженим…»
6
Кононівським  полям
«Intermezzo»
7
Своєму батькові Юліанові
«Земля»
8
«Цвітові яблуні»
«Я (Романтика)»
9
«Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?»
«Місто»
10
Любові всевишній присвячується
«Три зозулі з поклоном»

Місце, де відбуваються події в творі
Місце, де відбуваються події в творі
Назва твору
1
Ніжин, Київ, хутір Хмарище
«Чорна рада»
2
У Путивлі, на Дону, у Києві
«Слово о полку Ігоревім»
3
У Семигорах , Западинцях, Києві
«Кайдашева сім’я»
4
У селі Піски
«Хіба ревуть воли,як ясла повні»
5
В Україні, Сибіру,Петербурзі
«Сон»
6
Біля Кононівки
«Intermezzo»
7
У Тополівці, Німеччині
«Україна в огні»
8
У тайзі,на Далекому Сході,у Зеленому клині
«Тигролови»
9
На Волині
«Лісова пісня»
10
У степу за Перекопом»
«Дитинство»
11
На Близькому Сході,в Аравійській пустелі
«Мойсей»
12
На річці Оскіл, що на Харківщині
«Сом»
13
У Харкові
«Мина Мазайло»
14
У Полтаві
«Маруся Чурай»
15
У селі Дуклі
«Різдво»
16
У Карпатах
«Тіні забутих предків»
17
У Карфагені, Латинській землі
«Енеїда»
18
У селі над Десною
«Залізний острів»


До уваги учнів 11 класу

Прочитайте поради  Стівена Кінга "Як стати успішним" 
Напишіть власне висловлення у форматі ЗНО (не менше 100 слів) "Яку людину я вважаю успішною".
Вам у допомогу:








7 тренажерів з української мови та літератури

Підготовка до ЗНО відбувається у кожного по-своєму, хтось навчається самостійно, хтось відвідує курси, хто займається з репетитором, а дехто вчиться на онлайн-ресурсах. ZNOCLUB вирішив підібрати 7 ресурсів для перевірки своїх знань з української мови та літератури, які будуть не зайвими у підготовці до ЗНО. 
Онлайн-тест словникового запасу. Доволі простий тренажер, який нещодавно був дуже популярним серед користувачів українського FacebookЯк серйозне джерело підготовки його навряд чи можна розцінювати, але приблизно оцінити багатство свого словника – це завжди цікаво. І не забувайте позмагатись із друзями :)

Комплексний тренажер з української мови. Поєднує компактний виклад теоретичного матеріалу із великим обсягом практичних завдань. Ви зможете перевірити свої знання із фонетики, лексики, орфографії та культури мова. Чудовий додатковий засіб перевірки і засвоєння знань у підготовці до ЗНО з української мови.

Зручний і красивий ресурс із великою базою вправ, головний акцент яких  - допомогти розібратись зі «складними випадками». Часто найбільш поширені помилки із поясненнями ви могли бачити у сторінках соцмереж. Також радимо слідкувати за оновленнями блогу на цьому сайті, де у компактній ілюстрованій викладено багато орфограм.

Інтерактивний додаток з української літератури, який допоможе вам краще засвоїти відповідності між письменниками та їх псевдонімами. Рекомендуємо пройти після створення таблички і для закріплення знань, коли повторюватимете усю програму ЗНО.

Ще один додаток, який знадобиться вам при підготовці до ЗНО з української літератури. Встановіть відповідність між цитатою та літературним героєм – це один із найпопулярніших тестів на ЗНО. Єдиний недолік цього тренажера з української літератури – не всі твори і персонажі стосуються чинної програми. Але повправлятись у знанні української літератури ніколи не завадить.
Одразу два посилання на додатковий спосіб підготовки до ЗНО з української літератури. Вам необхідно встановити відповідність із цитатою та літературною героїнею чи літературним героєм. Недолік такий же, як і в попередньому посиланні.

Чудовий додаток для розширення своїх знань у родо-жанровій специфіці творів української літератури. Підходить не лише для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання, а й для навчання у школі.

ЗНО-2017: Результати з трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінка за ДПА

    Набув чинності наказ Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2016 року № 889 «Деякі питання проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», який врегульовує основні питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.
    Наступного року учасники проходитимуть зовнішнє незалежне оцінювання з 12 навчальних предметів: української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської та французької мов. Кожен зареєстрований учасник матиме право виконати сертифікаційні роботи не більше ніж із чотирьох навчальних предметів.
    Ураховано пропозиції освітян щодо розмежування в часі закінчення навчального року та проведеннязовнішнього незалежного оцінювання – у 2017 році тестування розпочнеться 23 травня і триватиме до 15 липня.
    Результати зовнішнього незалежного оцінювання із трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінки за державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.
    Так, майбутні випускники складатимуть українську мову і літературу (українську мову), математику або історію України (період XX – початок XXI століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника.





Твір на ЗНО.  Підготовка до написання


І. Структура твору-роздуму
Школярам потрібно пояснити, що будь-який твір (попри те, що саме слово передає очевидний творчий, вільний характер процесу) має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок. Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки. До того ж оцінювання висловлення було б суб’єктивним, якби вчитель керувався лише критерієм «подобається – не подобається». Тож дотримання певної визначеної схеми під час написання твору-роздум – доконечна вимога, виконання якої допоможе учневі переконливо довести свою думку, а вчителеві дасть орієнтири для об’єктивного оцінювання. Отож пропонуємо старшокласникам запам’ятати структуру твору-роздуму:

1.Теза
2. Аргументи.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
5. Висновок.
Середня частина може варіюватися: або по­даємо одразу всі аргументи (мінімум два), або по одному, наводячи після кожного приклад. Тоді схема твору матиме такий вигляд:

1.Теза.
2. Перший аргумент.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Другий аргумент.
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6. Висновок.


II. Спеціальні слова й вирази у творі-роздумі
Теза     Я думаю, …
Я вважаю, …
Мені здається, що …
На мою думку, …
На моє переконання, …
Моя точка зору на цю проблему така: …

III.  Аргументи

Я так вважаю, тому що …
Чому я так думаю? Тому що …
Аргументом на користь моєї думки мо­же бути те, що …
До того ж …
Довести своє твердження я можу такими аргументами:
по-перше, …, а по-друге, …
На користь моєї думки можу навести такі аргументи: …
Моє переконання ґрунтується на тому, що, по-перше, …,
а по-друге, …
Хоч моя думка, можливо, видається див­ною, спробую переконати вас такими аргумен­тами: …


IV.   Приклади
Скарбниця світової літератури дає багато прикладів щодо порушеної проблеми.
На згадку приходить герой …
У зв’язку з порушеною проблемою хочеться згадати твір …
Яскравим прикладом саме такого ро­зуміння … для мене є …
Проблема … є дуже актуальною, тому бага­то прикладів її розв’язання дає саме життя.
Говорячи про … , не можна не згадати …
Повертаючись до думки про … , можу наве­сти такий приклад: …
Як я вже зазначав, … Щодо цього яскравим прикладом є образ … з твору …
Тема мого роздуму порушується у творі … . Там …
Найкращою ілюстрацією такого розуміння проблеми є герой … з твору …
Історія також дає багато прикладів … Один із них – …
Згадаймо постать видатного … Захоплює його …
Хоча мій власний життєвий досвід ще порівняно малий, можу сказати, що …
Хочу навести приклад із власного життя …

V. Висновок
Отже, можна дійти висновку, що …
Підсумовуючи, можна зазначити: …
Таким чином, можна зробити висновок, що …
Отже, бачимо, що …
На завершення свого роздуму підсумую: …

Увага!
Роботу, що не відповідає темі власного висловлювання, буде оцінено в 0 балів.

Роботу обсягом до 100 слів також буде оцінено в 0 балів (потрібно 200-250 слів).

Немає коментарів:

Дописати коментар